Skip links

MOZGÓKÉP – ÉS ANIMÁCIÓKÉSZÍTŐ SZAK

A mozgókép -és animációkészítő szakma kétéves képzése során diákjaink elsajátítják a mozgókép elméleti és gyakorlati alapjait. Célunk, hogy a tanulók megismerjék a film, a digitális videó, az animáció (2D és 3D) technikájával létrehozható mozgóképi alkotások technikai, gondolati, képzőművészeti lehetőségeit. A mozgókép elméleti órákon, a mozgókép kialakulása, annak működése, formanyelve, értése fontos feladatunk. A forgatási gyakorlatokon megtanulják diákjaink a kamerák és kiegészítőik használatát, a stúdióban használatos lámpák és fényformáló eszközök kezelését. A 3D-s grafikán belül, a modellezés, textúrázás, renderelés és animáció folyamataival ismerkednek meg. A 2D-s animációt, az Adobe szoftverek, valamint az Anime Studio (Moho) segítségével tanulnak diákjaink.

A mozgókép- és animációkészítő technikus a mozgókép, videófilm, rajzfilm és számítógépes animáció területén végez fejlesztő, kivitelező és alkotómunkát. Különböző mozgóképi technikákkal (hagyományos vagy digitális 2D és 3D animációval, videótechnikával) készülő, különböző célú szerzői, vagy alkalmazott filmek stábjának közreműködője, játékfejlesztő, vagy
utómunka stúdió munkatársa. Jó kézügyességgel, térlátással és alapszintű rajzkészséggel rendelkezik. Vizuális előkészítő és tervező, gyártástervező, animációs rajzoló, bábkészítő, báb-animátor, 3D modellező és animátor, segédoperatőr, számítógépes utómunka és a vizuális trükk készítés bizonyos feladatait egyaránt képes önállóan vagy csapatmunkában megvalósítani, saját vagy hozott forgatókönyv alapján. Mozgóképi tartalomelőállításban vesz részt, szakmai együttműködésben dolgozik. Megválasztja, és szakszerűen kezeli a feladataihoz kapcsolódó számítástechnikai eszközöket, digitális kép- és hangkezelő programokat, valamint fotó, videó, világítás- és hangtechnikai, illetve képmegjelenítő eszközöket. A biztonsági előírásokat, valamint a szakmára vonatkozó jogi szabályozásokat ismeri és betartja. A szakma technikai és vizuális környezetének fejlődésével lépést tart.

GRAFIKUS SZAK

A képzés két éve során tanulóink megismerkednek a szakmában elvárt elméleti és gyakorlati tudással. A hagyományos sokszorosító grafikai eljárások mellett, a szoftverismeret órák keretén belül, elsajátítják az Adobe szoftverek használatát is, megtanulva a számítógépes grafika alapjait.

A számítógépes grafikus egy szakma, ami a grafikusi dizájn technikákkal és a grafikusi művészeti iparággal foglalkozik. Magába foglalja, alkalmazza a képalkotás, fényképészet, tipográfia, animáció területeket. A grafikus dizájner nyomtatott-, elektronikus médiát, hirdetési felületeket publikál.

A grafikus tervezőstúdióban, reklám- vagy médiaügynökségnél, kiadónál komplex tervezési folyamatban, vezető tervező mellett szerkesztési, tervezési részfeladatokat lát el. Saját vállalkozásban a megrendelővel való egyeztetés mellett önállóan dolgozik. A munkaadóval, megrendelővel és munkatársaival jól
kommunikál, konstruktív, együttműködő szakember.

Logót, arculatot, reklámgrafikát, plakátot tervez. Újság, magazin, könyv tipográfiai tervét készíti el, címlapot, borítót tervez. Részt vesz kiadványok előkészítésében: tördel, képanyagot dolgoz fel, digitális és szabadkézi illusztrációt, ábrát készít. Nyomdai előkészítést végez, a nyomdával egyeztet. Számítógépes programokat és eszközöket, valamint manuális technikákat alkalmaz. Vizuális kultúrával rendelkező, igényes kreatív szakember, aki munkája során az esztétikai és a funkcionális célokat egyaránt szem előtt tartja. Önálló szakmai véleményalkotásra képes. Folyamatosan fejleszti képességeit: figyelemmel kíséri a kulturális trendeket és technikai változásokat.